Sunday, June 20, 2010

CONTEST! One Day I will going to reach MY DREAM !!


Impian dan Cita-Cita. Pada korang, adakah ianya memberi maksud yang sama atau berbeza? Bagi aku, impian dan cita-cita memang ada persamaan tetapi masih ada perbezaannya. Satu-satunya persamaan dua perkara nie adalah kita akan merasa gembira bila apa yang kita usahakan membuahkan hasil. Amacam? Setuju tak? Hehe =P

Tapi apakah perbezaan antara dua perkara ini?
Impian adalah satu perkara yang kita inginkan dan kita akan berusaha mencapainya dengan hati yang penuh minat dan bersemangat. Manakala Cita-Cita adalah sesuatu yang harus dicapai demi kepentingan diri pada masa depan. - BlogZoro.Com
Yup. Ini adalah kata-kata aku sendiri. Bukan kata-kata orang yang terkemuka. Ini adalah pendapat aku tentang perbezaan antara kedua-dua perkara ini. Aku tak tahulah kalau korang setuju atau tak. Hmm.. Tiba-tiba macam aku terasa diri terpengaruh dengan anime. Hahaha.

Sebenarnya tujuan aku buat entri kali nie adalah nak ceritakan tentang impian aku. Sesuatu yang aku ingin sangat-sangat. Dan kalau korang nak tahu, setiap kali aku tengok benda nie, aku akan bersemangat nak belajar. Bersemangat nak berjaya dan membeli benda-benda nie. Hehe. Bagus tak perangai aku. Hahaha. OK aku tipu. Sebenarnya tujuan aku yang lain sebab nak masuk Contest. Tapi ini memang impian aku yang betul beb !! Haha. Tanpa melengahkan masa lagi, jom kita terjah impian aku. (chiittt, bujet aku popular. Hahaha)

Impian Aku Suatu Ketika Nanti

1. Memiliki sebuah kereta Mitsubishi Lancer Berwarna merah.


Kenapa warna merah? Jawapannya ialah aku suka warna merah. Haha. Sebenarnya ada seorang lecturer aku pakai kereta nie. Perempuan lak tue. Perhh! Memang bergayalah. Jeles sangat aku tengok. Erm.. Aku tak tahu apa yang korang kata, dah lama ker atau ketinggalan ker. Tapi yang pasti, aku jatuh cinta dengan kereta nie.


2. Belajar selok belok dalam dunia internet dan menjadi seorang programmer atau network defender yang hebat.


Belajar tinggi-tinggi dalam bidang network tapi tak tahu apa langsung adalah satu pembaziran yang amat. Well bagi aku, belajar tinggi-tinggi adalah satu batu loncatan untuk kita berjaya dalam hidup tak kira walau dalam apa bidang yang kita ceburi. Bagi aku, ianya adalah satu jalan untuk aku memperkukuhkan impian aku yang selepas ini. Bidang mengenai komputer. Hehe


3. Last,impian aku paling besar. Menjadi pemilik cyber cafe.=D


Haha.. Ini impian aku. Bekerja sebagai pemilik cyber cafe dan bergembira menikmati internet tanpa perlu risau. Haha. Beb.. Aku harap takde sesiapa yang memperlekehkan impian aku. Look simple but hard beb! Mungkin sebab aku nak uruskan segala-galanya macam buat network, manage, security dan lain-lain. Haha. Mungkin susah mungkin senang.

Well, itu sajalah impian aku untuk dikongsikan bersama. Aku harap semoga impian aku ini akan tercapai. Inyaallah. Selagi aku berada diatas landasan menuju kejayaan dan belajar bersungguh-sungguh. Amin. Hehe.

Aku Yakin, Impian Aku Pasti Akan Tercapai Suatu Hari Nanti !!  (One Day I will going to reach MY DREAM !!)



Contest ini telah dibawa khas oleh Roronoa Zoro dan merupakan anjuran daripada Hidayah Ismawi.




p/s : Apakah impian korang agaknya ek? =D

31 comments:

  1. hopefully impian kau tercapai

    amin. :)

    ReplyDelete
  2. wah, impian 1st ko sama ngan aku bro

    ReplyDelete
  3. wow..nak jd share partner boleh tak zoro..hehe

    impian aku nak beli alpha romeo..kalau orang nak bg orait gak..hehe

    ReplyDelete
  4. harap impian zoro tercapai. =)
    erm ana punye impian ade banyak. keke
    suke quote zoro ttg perbzaan impian ngan cita2..

    ReplyDelete
  5. aipp..aiippp..

    what is im bin pian?
    hak3..argghh mls nk wat lwk..aku nk kete tu..
    aku da tempah kat kilang mattel..
    x dpt bli yg ori..mainan pun jdilh..hak3..
    zoro..xde pun cita2 nk kwen????
    ~no komen~hak3..

    ReplyDelete
  6. Impian saye.. Nak naik mitsubishi lancer yang dibeli oleh Roronoa Zoro.. Boleh tak??? Hehehe..

    ReplyDelete
  7. Semoga impian kamu terlaksana dik,
    tanamkan azam, fikir positif.
    pohon restu emak ayah.
    InsyaAllah.
    semoga berjaya!

    ReplyDelete
  8. 1) skyline
    2) hacker/cracker
    3) Mempunyai isteri yang solehah dan cun
    4) duit yang banyak
    5) ilmu agama yang berbukit-bukit

    jom tgok ni http://a-y-i-e-sharing.blogspot.com/2010/06/cari-barang-tersembunyi.html

    ReplyDelete
  9. hai zoro
    saya doakan impian zoro tercapai
    hasni plak berimpian untuk ada kedai bakery sndiri
    hihi

    ReplyDelete
  10. Amin!!! semoga impian ko tercapai suatu hari nanti!! Usaha escalator kejayaan!! Ganbatte yo!! :)

    ReplyDelete
  11. @ eqacashperlala,
    thx u very much.. mudah2an.. amin.. hehehe =)

    @ Kepala Bergetar,
    ye ker bro.. wahhh.. tapi nmpaknya ko yg boleh start beli dulu kan? sebbkao sempat kumpul duit.. mcm aku nie susah.. student lagi.. hahaha...

    @ @yuE,
    boleh je la.. hahaha.. hmm.. alfa tue sape yg nak bagi? bayar bulan2 pon x mampu.. hahaha... =)

    @ ♥ana j♥,
    mudah2an.. amin.. hehe.. ada banyak ke? nape x bagitau terus ker? =P anyway, thx.. =)

    @ firdaus khalid.com,
    kete menan pon best gak kan? hahaha... er,.. itu cita2.. ini entry kisah impian.. hahaha.. tapi bab kawen tue.. hihi.. mmg nak pon.. kahkahkah...

    ReplyDelete
  12. @ FarhanaDr,
    impian itu... kalo bitu lambat lagi lah.. kena tunggu zoro berjaya dulu.. hehehhe..

    @ sI tEDI,
    insyaallah.. restu mmg sgt penting.. hehe.. thx atas nasihat dan ingatan.. =D

    @ A-Y-I-E,
    wah.. boleh tahan impian kau.. hehe.. tapi impian tanpa perbuatan akan disebut "MIMPI". hohoho... jom sama2 meria;isasikan impian nie ayie.. !! =)

    @ hasni,
    thx.. wahh kedai bakery.. mudah2an impian hasni pon tercapai jugak.. hehehe.. t leh berniaga sebelah2.. ahaks.. =D

    @ WZulhilmi,
    arigatogozaiimas WZulhilmi-san.. hehe.. gambatte !!! :D

    ReplyDelete
  13. sgt setuju dgn quote anda, two thumbs up!

    smoga berjaya mencapai ketiga-tiga impian itu, doa sy untk anda amin...

    ReplyDelete
  14. wah.. boleh tahan impian kau.. hehe.. tapi impian tanpa perbuatan akan disebut "MIMPI". hohoho.

    lu ni kdg2 terer berfalsampah gak...
    gyahahahaahaahhaa~
    tervaek!

    ayie si kaki sally~
    gyaahahahaahhah~

    ReplyDelete
  15. WOW! I want that car too :) Hope you manage to fulfill your dreams (I think you're already halfway there) ...

    Thanks for entering the contest :) Good luck!

    ReplyDelete
  16. Lancer merah siot!! lu punya impian gua respek. hidup ni ibarat mati kalau tanpa cita2 dan impian. gua doakan tercapai semua impian lu ni :))

    ReplyDelete
  17. weeeeeee~~ impian cita cinta ku.. bila kan tercapai??

    ReplyDelete
  18. @ meowwmania,
    thx.. amin.. mudah2an termakbul.. =)

    @ hellioz,
    berfalsampah? cis !! penat2 aku menyusun kata2 yg indah.. sampah jugak yg aku dapat? hahaha.. cilakak lu...

    @ Hidayah Ismawi,
    oo.. thx u thx u.. hope saya menang jugakk.. =)

    @ Linglung,
    thx bro.. yeahhh.. akan ku genggan semua itu.. hehe

    @ Ann,
    insyaallah satu hari nanti.. jodoh nie ditangan tuhan.. aku x tahu.. =P

    ReplyDelete
  19. salam..

    semoga tercapai impian kamu zoro..

    tot nye impia bru trcapai..smlm dpt tau..alhamdulillah..

    chayok2 zoro..!!

    smile :)

    ReplyDelete
  20. salam,

    wow leh tahan impian kamu. hehe, Semoga apa yang di hajati tercapai. Amin.. :D

    ReplyDelete
  21. aku sokong impian kedua ko...negara perlukan programmer yang hebat...semoga berjaya :)


    Jom Komen:
    Kenapa Nama Abah Gua Juga Lu Hina?

    ReplyDelete
  22. waohhhhhhhh kagum... semoga berjaya

    ReplyDelete
  23. selamat....selamat...
    & selamat....

    ReplyDelete
  24. 1) Jadi photographer terkenal di dunia.
    2) Simpan duit yang sangat banyak untuk beli rumah untuk family dan diri sendiri
    3) Kereta Mitsubishi Lancer @ New Toyota Harrier.
    4) Nak buka photostudio
    5) Last but not least >> Tentunya seorang suami yang pandai main gitar dan piano sambil bernyanyi. Ohhhh !! So sweet. * tengah berangan
    HAHA !! :))

    ReplyDelete
  25. semoga impian zoro tercapai :)

    ReplyDelete
  26. alamak.. tu kete idaman aku juga tu..
    mits lancer..kalau dpt evo x.. lg masyukkk

    ReplyDelete
  27. impian gua lagi simple.

    1. rumah sendiri yang dah abes bayar by 30. rumah semiD.
    2. X6 dan hummer
    3. own fashion label (bags clothing shoes)
    4. kahwin dengan someone from wall street.

    keh keh keh leh la ni kan. yang keempat tu gua syak macam mimpi je. :D

    ReplyDelete
  28. worhh!! lame tak ziarah zoro~~~~

    ReplyDelete
  29. @ tot tot kecik,
    thx u thx u.. =) hehe

    @ Cik Kyla,
    thx u.. mudah2an.. amin...

    @ Sir Marcello,
    thx u.. yup.. malaysia masih kekurangan pakar komputer.. bukannya berlebihan seperti yang digembar gemburkan.

    @ Loyar Lawa,
    thx u.. hehehe

    @ mama zharfan,
    singgahlah.. thx.. hehe

    ReplyDelete
  30. @ DzuLagiL,
    thx.. thx.. dan thx..

    @ farah.razali,
    wahhhhhhhhhhh.... impian yang hebat.. aku doakan semoga impian kau akan tercapai suatu hari nnti.. amin... =)

    @ zee,
    thx u.. mudah2an.. amin...

    @ sop,
    hoh? sama ke? haha... bagus2.. nmpaknya kita ada impian yg sama.. hehe

    @ J. Love,
    wahhh.. hebat impian kau kan? mudah2an tercapai seperti aku jua.. hehe.. no 4 tue kita doakan je la.. mana tahu dapat.. =D

    @ ~fisha~,
    wohoo.. zoro pon lama x update jugak... =D

    ReplyDelete

Pendapat korang adalah amat dialu-alukan.