Monday, May 17, 2010

Episod Akhir Siri Doraemon - Part Akhir

Seperti yang aku janjikan kat korang, pagi nie aku akan uploadkan bahagian selebihnya komik yang dialihkan bahasa semalam. Aku sedar tak ramai yang amik kisah pasal nie pon, maklumlah kebanyakkan pembaca-pembaca BlogZoro bukanlah terdiri dari awal 20an lagi. Ada yang dah ada keluarga lagi. Memang tak syesyuai lah ! :P

Tapi macamna pon, masih terdapat permintaan. Jadi kalo aku tak upload yang selebihnya, ada jugak yang komplen. Mahu tak mahu, aku upload jugak. Hehehe..

Bagi sesiapa yang belom baca lagi part 1, sila klik bawah nie untuk baca.
Komik Episod Akhir Siri Doraemon Part 1

Komik yang bawah nie pulak adalah sambungan dan bahagian terakhir bagi episod Doraemon nie.
Enjoy reading !










Tamat Sudah ~

p/s: thank for reading..

33 comments:

  1. lama tak layan komik doraemon

    hehehe

    ReplyDelete
  2. Hehe..dah bace.
    btol ke ni ending cite doremon.=p
    Tak sangka doremon pon ade penghujungnye yek. ahaks..

    ReplyDelete
  3. dulu masa kecik2 aku byk novel doremon
    tapi ntah mana2 la
    ntah2 mak aku da buang
    hhuhuhuhu

    ReplyDelete
  4. camni rupenye ending die. menarik2

    ReplyDelete
  5. ✿ y.a.n.i.e budak G.E.B.U ✿ : dulu kecik2.. mmg la.. skg dah besar.. erm.. sebenarnya banyak alat dalam doraemon nie dah direalisasikan dah.. x semua.. believe it or not !

    NiZaM Limited : yes ! ini ending dia.. tapi komik nie peminat dia yg buat.. bukan penulis yang sebenar.. kalo yang rasmi punya, nobita yang mati, bukan doraemon.

    Lya Colours : mungkin buku tue dah kembali ke masa depankot.. hehe

    ReplyDelete
  6. nostalgia betul bila baca balik...
    asyik nobita jer kena

    ReplyDelete
  7. Apesal sedih? Huhuhuhu.. Tapi ending dia mcm serius.. Hehehehe..

    ReplyDelete
  8. huhuhuhu nie pengakhiran terbaik! nobita bdk malas selalu bertengek pada org lain akhir yer menajdi insan cemerlanmg huhuhuh

    ReplyDelete
  9. hahahaha
    ko minat doremon juga ker?
    sama lah kita

    ReplyDelete
  10. suke sangat dengan kartun doraemon
    peduli lah orang nak kata aku ni tak matang lagi
    aku akan tetap suka doraemon

    ReplyDelete
  11. cri ending detective conan lak k??

    ReplyDelete
  12. kau jual komik ke bro? agak2 budak getah kau ada tak? kalau ada bagitau sama gua..hahaha

    ReplyDelete
  13. weh pi la amek award!! ada aku taruk kat blog aku kat tepi tu

    ReplyDelete
  14. Pembetulan pada zoro sebenarnya terdapat 4 ending yang ko amik amik idea aku tu ko x usha bebetul yang aku listkan tu ending bagi komik untuk anime pulak ader ending lain dan terdapat anime tu boleh didownload cuber tanyer pakcik google aku dah download tapi x ingat kat mana

    ReplyDelete
  15. salju : hehe.. yer ker? dah berapa lama x baca komik nie?

    FarhanaDr : yup.. agak serius n perlukan pemikiran.. sebenarnya komik nie tahap dewasa yg baca.. budak xpaham kot.. hehe.. jgn terasa arr sape2..

    Boneka Tak Sakit : yessa.. akhirnya nobita berubah.. itu yg wat aku terharu.. huhu~

    hans : mestilah minat.. kalo x, wat pe nak post.. hehe.. serupa ek? leh jadi sahabat nih.. =)

    eqacashperlala : hehe.. doraemon bukan manga untuk kanak2.. dewasa pon layan la.. rilex lah.. kat jepun, kalo org dewasa baca komik, xde org yg ketawakan.. sebb ini adalah MINAT.. =)

    ReplyDelete
  16. Anonymous : oh.. adakah ini permintaan? baiklah.. mungkin dalam masa terdekat.. tapi diingtkan, ini bukan blog seorang translater.. ini adalah blog peribadi Zoro ok? =) (semuanya berdasarkan minat pemilik blog)

    miss hav0c : aku bukan penjual beb.. aku hanya peminat jer.. saje2 nak translate.. hehe.. kalo nak tgk manga one piece, aku ada link.. tgk sini... http://www.onemanga.com/One_Piece/

    mengenai award, saya akan ambil dan letakkan di sini ya.. thx u.. =)
    http://www.blogzoro.com/p/award-dari-blogger.html

    Rusher20x : aku lupa nak mention yg ini adalah ending manga.. sori.. n award adalah bukan untuk entri ini tetapi blog.. hehe.. =)

    ReplyDelete
  17. Peminat doraemon sejati rupanya...hehehe

    ReplyDelete
  18. peminat doraemon rupanya bro ni.. hahahaha.. aku pun sama.

    ReplyDelete
  19. aNIe : yessa... hehe.. biasalah tue.. :p

    Nur : same ker? kita geng !! hehe

    ReplyDelete
  20. weeeeeeeee~
    doraemon mmg feveret!
    nape dah tamat?seyes?mmmm

    ReplyDelete
  21. tiada n3 baru ari ni?

    heehhe

    ReplyDelete
  22. dah lama tak layan doraemon.

    ReplyDelete
  23. jane : dah tamat dah la.. dah berpuluh tahun loo.. kat TV x tayang.. huhu

    ✿ y.a.n.i.e budak G.E.B.U ✿ : ada dah.. sila lah baca.. =P sori sibuk sgt..

    Mr PenyuBiru : layan lah doraemon dalam entri nie.. hehe

    ReplyDelete
  24. ape pasal rasa cam sntap jer tfk ending nie? huhuhu

    ReplyDelete
  25. Sir Marcello : hah? xpaham lah? maksud ko?

    ReplyDelete
  26. sedeh. :'(

    apehal ending sedih2 nih. sadis betul ar fujio fujiko. uhuk3

    ReplyDelete
  27. pergh! thanks.. aku tak pernah tau pasal nie..
    psst.. aku dah save semua komik yang ko dah alih bahasa nie...

    er,.. ko takde ke yang original ending?
    maksud aku yang peminat marah tu?
    menarik jugak klau dikumpul..

    ReplyDelete
  28. Cik Guli : pembetulan.. ini bukan karya fujio fujiko tapi Nobuo Sato. Seorang peminat doraemon. huhu..

    menteil : thx sebb save.. hehe.. hmm.. yang peminat marah tue sebenarnya cadangan jer.. jadi x dipublishkan. yang ending official adalah nobita jatuh terkena batu. insyaallah kalo ada masa aku akan cari dan buat. thx sebb sokong aku. =)

    ReplyDelete
  29. wah..kte pown bwu tau doremon tu ada ending...
    tp rse nyer dorang ptot wt ending yg fans tu bg r...yg tu lg menarik...dr budak yg pemalas menjadi seorang prof..dan dialah sebenarnya yg mnjadi pencipta..memang menarik..~~

    ReplyDelete
  30. zoro, hop ko xmarah aku klo aku post kn entry ko ne kt blog aku..sebab ianya menarikk sesangat~~

    dan juga thankz sebab ko da alih bhs kan komik tu...time kaseh~~

    http://kawaiieiffel.blogspot.com/2010/06/ending-doraemon.html

    ReplyDelete
  31. @ alfi a.k.a epy (kawaii eiffel),

    zoro x marah pon ambil.. lagi suka adalah.. no hal lah.. hehe =)

    ReplyDelete
  32. thanks susah2 buat traslation...akhirnya tamat jugak doraemon...

    ReplyDelete
  33. @ rashid,
    sama2.. =)

    #info : ini bukanlah penamat rasmi bagi Doraemon, ini adalah ciptaan PEMINAT Doraemon sendiri.

    ReplyDelete

Pendapat korang adalah amat dialu-alukan.