Thursday, May 27, 2010

[R]oronoa Zoro Dan Teka-Teki Nya

Wanted Sebab Banyak TAG.

Entri kali ini aku buat untuk membayar hutang. Bukan hutang budi tergadai body, tapi hutang TAG tergadai... erk! Hutang TAG terpaksa mengeTAG. Korang jangan pikir bukan-bukan pula. Memang itu yang aku nak cakap. Hehe..

TAG kali ini datang dari . Sesedap namanya, semanis rupanya. Hehe. OK sebelum aku melencong ke tempat lain, baik aku kembali ke pangkal jalan. Sila baca dibawah untuk mengetahui sedikit maklumat pasal TAG ini.

TAG Assignment : Use the first letter of your name to answer questions.
(a) Copy to your own notes.
(b) Erase my answers.
(c) Enter yours and tag twenty (20) people.
(d) Use the first letter of your name to answer each of the following questions.
(e) They have to be real. Nothing made up.
(f) If the person before u had the same first initial, you must use different answers.
(g) You cannot use any words twice.
(h) You can't use your name for the boy / girl name question.

Ufff!!! Sekali soalan dalam bahasa inggeris lah pulak. Sebenarnya aku lebih selesa menjawab TAG yang berbahasa melayu memandangkan blog ini menggunakan hampir 100 peratus bahasa melayu. Tapi memandangkan sendiri mampu menjawab menggunakan bahasa inggeris didalam blog nya, mengapa pula aku tak mampu?

17 Of My Answer That Using The Letter [R] :

1) What is your name : Roronoa Zoro
2) A four letter word : Rest
3) A boy's name : Ryuuma the Ancient Samurai ~
4) A girl's name : Robin chwaan ~~
5) An occupation : Racer
6) A colour : Red
7) Something you wear : Ray Ban
8) A food : Rice
9) Something found in the bathroom : Rubber duck
10) A place : Romania
11) A reason for being late : Raper chasing a girl. So I go and kick his butt first !! =P
12) Something u shout : Rainbow !!!
13) A movie title : Ratatouille
14) A musical group : Rolling Stones
15) An animal : Reindeer
16) A street name : jalan Raja Laut, bla bla bla...
17) A type of car : Rolls Royce

Sekian tamat sudah soalan. Kali ini aku hanya akan TAG beberapa orang saja memandangkan aku masih didalam mood "tak tahu nak tag sapa".

Tanpa melengahkan masa, TAG ini aku serahkan kepada :
1) cikgu isza
2) Nur -al- Ain
3) Nur Misnan
4) AyuE

#no 5 dan seterusnya dibatalkan dengan menggunakan kuasa pemilik blog. Hahaha.

~ TAMAT TAG ~

Oh ya !~ Walaupon aku malas nak TAG orang kali nie, tapi aku ada soalan teka teki untuk korang jawab. Ini bukan pertandingan. Jadi jangan mintak hadiah pulak nanti ok? hehehe...

SOALAN NYA :
1) Benda apa? Jilat-jilat, bila dah basah baru cucuk.
2) Banyak-banyak bas, bas apa yang pandai?
3) Banyak-banyak mi, mi apa yang boleh makan ngan ais?
4) Kenapa anjing kencing angkat sebelah kaki?
5) Apa perbezaan lampu stadium dengan lampu bilik?
6) Binatang apa yang badan kecik macam semut tapi mata besar "bulb" mentol`
7) Mana lagi tua, motorsikal ke kereta?
8) Kangkang peluk, kangkag peluk, bila dah sampai pegang buah.
9) Ahmad bin Abu, kambing bin apa?
10) Bagaimana nak bezakan ikan betina ngan ikan jantan?

Dah selesai jawab? Jawapannya ada disini. [KLIK]

p/s: Berapa jawapan yang korang betul? =)

28 comments:

  1. aku betol suma kot teka teki ko. hahahaha

    ReplyDelete
  2. hahaha...
    teka-teki yang kelakar..hahaha`
    selamat menjawab tagged..ngee~ :)

    http://asfzlily.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. teka tekuk best..haha..zoro pun men teki teki gak ke?..

    ReplyDelete
  4. teka teki bagi exercise otak
    styleee

    ReplyDelete
  5. haha best teka teki tu =))
    thanks yek jwb tag, nice try ^^,

    ReplyDelete
  6. weh roronoa zoro
    kau handsome kan
    sila jawab teka teki aku plak
    sudikah jadi teman hidup ku
    wakakakakkakaka

    ReplyDelete
  7. rajin buat tag eh...
    nak tgk jawapan teka teki jap
    ;p

    ReplyDelete
  8. mizzbutterfly : hehe.. dah org tag, kena lah jawab.. =P

    El-Zaffril : hehe.. thx u.. =P

    Cik Guli : wow !! tahniah tahniah... 100 markah untuk anda! :D

    ReplyDelete
  9. adoiiiilahhh.. kau tag aku wanted plak..

    boleh2 tapi bukan sekarang le bro..

    ada date dengan kawan2.. tunggu aku balik..

    adioss manchastoss... ehh betul tak bunyi tuh. tibai je

    ReplyDelete
  10. asfz lily : hehe.. thx u.. =)

    Cik Ubi : apa game yg best, semuanya zoro main.. haha

    eqacashperlala : betul2 hehe..

    Alyssa Villamor : u r welcome.. =)

    Lya Colours : hahaha.. jadi teman je ker? orait jer.. setuju.. ko gi mana2 pon aku teman.. hahaha..

    intan izani : hehe.. biasa lah tue.. =P tengok lah jawapan dia.. =)

    ReplyDelete
  11. Nur : hahaha.. xkisah lah adioss manchastoss ker.. picantos ker.. asalkan jawab tag ya. ! (^_-)

    ReplyDelete
  12. otak aku blue kot utk jawapan no 1 dan 8. gampang la. hahaha.

    ReplyDelete
  13. suke maen teka teki..
    hekhek!

    ReplyDelete
  14. oh no, aku anti tag..tak penah jwb bila org tag aku..huhu

    ReplyDelete
  15. no 8 tuh aku tahu.. pokok kelapa
    kangkang kau peluk batang pokok
    sampai kau pegang buah kelapa..

    betul tak?

    ReplyDelete
  16. apih el nino ; haha.. memang soalan itu agak kelucahan.. tapi jawapannya elok2 jer.. =P

    Jantan Keparat : yessa.. teka teki mencabar minda beb !

    x-po : haha.. ko memang kejam.. hehehe..

    Nur : betool !! Nur mmg hebat lah.. =)

    ReplyDelete
  17. aku kena tag lg...wahhh suka2...brtambah lg hutang aku...=p

    ReplyDelete
  18. tapi aku dah jawab la tag ni....=( susah kot...

    ReplyDelete
  19. AyuE : ala.. kalo dah jjawab, xyah lah jawab dah...

    ReplyDelete
  20. bgong..teka teki yg lmpu tue pling kental skali..hahahahhaha...nseb gua tak ditag law tak gua tag lu balik..heeeeee

    ReplyDelete
  21. MISH LOLIPOP : hik3... teka teki tue aku suka sgt.. hahhaa.. eh xlah.. sebelom nie kan dah jawab tag.. hehehe

    ReplyDelete
  22. salam..rajin jawab tag...tahniah..
    saya mintak maaf la...kalau pjg2 tuh..mmg tak de masa nak menjawab...huhuhu..

    ReplyDelete
  23. MISH LOLIPOP : tidakkkk!! aku bukan fotogenik.. hahaha.. :D

    Misz : oh.. x apalah cikgu. nak buat macamana.. =)

    ReplyDelete
  24. Luffy vs zoro boley!!! haha~ go one piece go!!!!! damn love!!!!!! yoyoyoyo~brook.

    ReplyDelete
  25. @ fisha,
    yeahh.. go go one piece =)

    ReplyDelete

Pendapat korang adalah amat dialu-alukan.