Sunday, June 6, 2010

Mampukah Korang Mencari Dirinya?

Kalau Geli Jangan Tengok Weh !! Baca Entri Cukup. Haha..

Nie apahal lak letak gambar menantang nie. Wei aku benci reptilia bersisik. (Tapi semua retilia bersisik lah !). Woi woi woi.. Kura-kura pon reptilia. Mana ada sisik pon. Haha. Dah, aku mula mengarut.. (-_-") huhu ~ OKlah, kalau korang tak tahu, inilah yang dinamakan Sesumpah. Diorang nie comel weh. Tak macam biawak mahupon mengkarung. Malah lagi comel dari ular.

Bukan itu saja, kalau korang jumpa sesumpah, tak perlu lari sebab binatang nie bukan gigit pon. Tapi kalau korang jumpa ular, jangan memandai pergi belai-belai ye sayang. kalau tak, tak update lah entri korang gamaknya. Hehe.

Cukuplah intro merapu dari aku. Apa motif aku buat entri nie pun masih kelabu-kelabu lagi. OKlah. Sebenarnya aku nak tunjukkan bukan haiwan sahaja yang pandai menyamar. Manusia pon hebat. Tapi aku bukannya nak letak gambar askar di hutan yer. Tapi nak tunjukkan satu seni penyamaran oleh seorang manusia. Kalau korang rasa hebat, jom kita cari dia. Hehe.

Penyamaran ini telah dilakukan oleh Liu Bolin dari China menggunakan teknik penyamaran untuk menghasilkan seni yang menakjubkan ini. Dia nie mendapat inspirasi dari haiwan yang boleh menyamar macam sesumpah, harimau mahupon kuda belang. Jom cari dia !! Yiiha !!
















p/s : Dah puas tengok? Bagi korang, gambar yang mana paling susah nak nampak dia? Hehe.. =)

Sumber Ilham : E-sempoi.com
Sumber Gambar : Toxel.com

51 comments:

  1. Kalau orang tengok, mesti mereka ingat roh siapa2 entah. haha

    ReplyDelete
  2. semuaaaaa nampak!!! la la la~~~

    Yang susah sikit yang dekat train tu kot.. tapi nampak jugak.. tak berhasil menginvisible kan dirinya la... kuikuikui

    ReplyDelete
  3. Ku lagi takut invisible man dari sesumpah.. Ekekeke..

    Tapi kat atas tu tak bape nak invisible laa.. Heehee..

    ReplyDelete
  4. yang dekat bulldozer tuh....mencari aku..gile besh gambar nih...teringin plak aku nk jadi penyamaran nih..nice entry :)

    ReplyDelete
  5. yang dekat bulldover

    agak tercari2 aku

    siyes mmg xnmpak

    ReplyDelete
  6. pic ngan bulldozer tuh...siot ar...terkebil2 mata aku nak mencari mamat tuh..wakakaka

    ReplyDelete
  7. yg kt tren n bulldozer 2 serius ssh nk nmpk!
    tp akhirnye nmpk gak..
    hehehe :D

    ReplyDelete
  8. bg aku, yg kat bulldozer tu susah sikit je... hahah


    comel!

    ReplyDelete
  9. style gyle camouflage dy
    gyahahahaahhaah~

    ReplyDelete
  10. hehehe..akupun terkebil2 cari kat bulldozer tu.

    ReplyDelete
  11. haa. yg dkat bulldozer. aku sedih kott first2 tak dpt jumpa. =p

    ReplyDelete
  12. yg kat bulldozer tu.. cam nak juling maCy cari..huhu

    ReplyDelete
  13. yup2!! yang dekat tayar tu.. kene cari2 jugak la!!! Zoro~~~~

    ReplyDelete
  14. Saya tak dapat cari di dua foto, Zoro. silau dan menyilaukan saya lihat dua foto tu. Nak tahu? cari sendiri. heheheee :)

    ReplyDelete
  15. yg jentolak ke apa nama tuh
    hampir2 susah mencari jugak
    what a creative people lah !

    ReplyDelete
  16. paling susah aku nak nampak gambar dkt jentolak tu
    itu aku kena buka kasi besar
    baru aku perasan
    hohoho

    ReplyDelete
  17. kt kereta kaler kuning(ntah apa nama dia) yang tak nmpak...rajin betol cat diri...

    ReplyDelete
  18. yang dekat bulldozer tu paling halimunan..ada la sepuluh saat juga berkerut dahi gua! cilakak!

    ReplyDelete
  19. errr..dekat2 bulldozer tu hampir terlepas pandang.
    tapi beliau ni mmg cat diri ke ini photo manipulation semata?

    ReplyDelete
  20. photo manipulation pun boleh jadi ni.
    nak buat gak la.
    kat toilet wanita.
    ikut aku zoro kalau ko lelaki.
    hahaha.

    ReplyDelete
  21. ishh ni sah x pasan kalau kt sebelah..

    ReplyDelete
  22. bulldozer tu tak nampak sangat.

    btw, macam mane dia buat ni? weh lu dapat dr mane? takde credit link pun? dia cat ke ape?

    ReplyDelete
  23. @ Mr.Z,
    haha.. diorang ingt hantu.. hehe

    @ Ann,
    hehe.. bukan x berhasil kot.. Ann terer.. =P (skill bodek yg x boleh blah. haha )

    @ FarhanaDr,
    invisible man tue gatal.. hati2 semua.. wakakaka..

    @ mizzbutterfly,
    thx.. hehe.. lepas nie boleh lah menuntut ilmu dari org invisible tue.. =P

    @ eqacashperlala,
    skg dah nmpak belom? hohoho.. =)

    ReplyDelete
  24. @ Miro Armyrule,
    hehehe.. mmg agak susah pon cari.. semua org setuju.. =P

    @ chikako ai,
    hehehe.. tahniah3.. =D

    @ nur_nj,
    hehe.. samalah...

    @ hellioz,
    hehe.. betol bro.. ko bila lak nak jadi sesumpah mcm dia? gyahahaha... =P

    @ catzer,
    hehe.. agak susah kan? haha..

    ReplyDelete
  25. @ Cik Guli,
    ala.. jgn sedih yg.. kan dah nmpak tue.. hehehe..

    @ maCy,
    juling? hahaha.. jgn tgk lama2 sgt.. takut nnnti susah jual saham woo... =P

    @ fisha,
    tahniah jmpa jugak.. ngeee~ (^_-)

    @ Abgbent, mana boleh abgbent.. kena bagitau foto yg mana.. hehehe

    ReplyDelete
  26. gambar yang dekat tractor tu nmpk cm real! hahaha...amik mase gak nk nmpk :p

    ReplyDelete
  27. @ Lya Colours,
    bulldozer.. hehe.. (^_-)

    @ hans,
    hohoho.. yer ker? begitu sekali? =P

    @ AyuE,
    hehe.. biasalah tue.. minat kot.. =P

    @ Linglung, hak3.. lu pon terkena ke bro? =D

    @ zee,
    dia mengecat dirinya.. =D

    ReplyDelete
  28. @ apih el nino,
    mungkin juga.. =P jom3.. aku mmg lelaki lah.. haha

    @ mahira oya,
    berhati2 lah kalo gitu.. hehe.. tgk !! sapa kat sebelah tue !!? haha.. takot x takot x? =P

    @ J. Love,
    dia pakai cat rasanya.. haha.. haah lah.. lupa letak credit.. tapi kalo letak creadit, kantoi la sumber aku.. hehe.. pelah.. aku letak jugak.. =)

    ReplyDelete
  29. walaupun dah berpuluh kali tengok, kat bulldozer tu jugak aku akan berhenti jap sebab nak mencarik...
    hahahaha...

    idea, idea..
    walaupun nampak gile, tapi hasil bernas!!
    hihi..

    ReplyDelete
  30. huhuh macam invisible men pun ada gak ni!.

    p/s:- Kura 0 kura juga adalah reptilia ~~~

    ReplyDelete
  31. setiap gamabr kena cat.. masak wei...

    ReplyDelete
  32. fuiyohh..the invisible-man..
    rasenye ni photo edit kan..
    mcm terlalu perfect je kalo ni cat btol.
    yg kat paip besar tu paling nmpak mcm invisibleman..=p

    ReplyDelete
  33. aku ada bela iguana.. rasanya lagi kiut dari cicak kubeng a.k.a sesumpah..

    ReplyDelete
  34. gmbr kt bulldozer ngan kat atap umah tu...

    ReplyDelete
  35. gambar yang kat bulldozer tue sumpah susah nak cari huhuu`

    ReplyDelete
  36. aku ssah nk nmpk dia dekat gmbr dia dgn alat angkat pasir tu. hehehehe...



    aku pn nk jd halimunan. tp, mcmne erk? :P

    ReplyDelete
  37. huih! hampir2 tak dapat carik yang kat keta jengkaut, jentolak tu!
    uhhh... hasil yang kreatif! hhehehe.

    tengkiu! :D

    ReplyDelete
  38. aku tetap xsuka dengan reptilia walaupun ko kata sesumpah comel...ishk.haha

    ReplyDelete
  39. eheee seramnya kalau macam ni...yg train tu..susah dikenal pasti :)

    ReplyDelete
  40. @ El-Zaffril,
    manusialah.. hehe..

    @ zool,
    perhh.. dari tgk je pon dah dapat tangkap.. mmg susah.. kena cat lagi... huhu..

    @ Mohd Adziim,
    hik3.. sama lah kita semua.. =P

    @ MsAnisSyahirah,
    yup.. sebb org puji dia.. satu dunia lak tue.. sekali ada blog post, sekali tue dia dipuji.. hehe.. hebat !

    @ akuvision,
    haah.. hehe.. eh.. aku terlupalah.. kura2 pon sama.. aduyai.. malu3.. hehe =P

    ReplyDelete
  41. @ Zikr,
    xpe.. diorang rajin.. haha..

    @ NiZaM Limited,
    ntah la.. tapi rasa mcm cat jer.. huhu.. mmg perfect lah.. haha..

    @ Mohd Hazri,
    weh.. ko curik mana iguana? mcm best jer? =P dia makan apa ek?

    @ Mario,
    hoho.. haah la.. kat atap susah kalo tgk sekali pandang.. hehe..

    @ azuan,
    huhu.. tahu xpe.. =P

    ReplyDelete
  42. @ maisyara Pot! Pot!,
    hah? nak jadi halimunan? mungkin dengan sedikit alatan doraemon. gurau jer.. hehehe.

    @ kella,
    hehehe.. u r welcome..

    @ paan,
    haha.. yer ker? ala.. kesian reptilia.. =P

    @ 'AQILAH,
    seram? takut ek? hehe.. erm.. xnmpak kat train? =P

    ReplyDelete
  43. dulu ada jumpa pic nie..tp sekeping dua...kali nie banyak siot...part bulldozer tue mmg terbaik!!

    ReplyDelete
  44. @ Sir Marcello,
    hehehe.. ye ker? xpe2.. nanti aku buat entri mcm nie lagi banyak.. hehe =P

    ReplyDelete
  45. gambar yang dkt jentera tu! tapi macamana dia buat macamtu?

    ReplyDelete
  46. @ Juaini Jamaludin,
    xtahu.. mungkin cat yg amat teliti.. hehehe..

    @ Hazirah al-Barakbah,
    boooottttt !!! hantu.. haha =D

    ReplyDelete
  47. mampir nich...
    menarik sekali blog anda dan saya menyukainya..
    salam....

    ReplyDelete

Pendapat korang adalah amat dialu-alukan.